Sabtu, 13 September 2008

The History of Mat Tricks

Jeng, jeng, jeng!! semua awek, siapa minat Raja Ahmad Talmizi angkat tangan! Fuyyoo… ramai tu! Let's the story begins! Raja Ahmad Talmizi, the most lovable wise guy around. Siapa tak kenal jantan rebutan ini boleh dianggap sebagai katak yang sengaja menyembunyikan diri di bawah tempurung. 01061983 besday dia dan dilahirkan di Pasir Puteh, Kelantan. Anak kacukan, mommy dia orang Melayu & daddy dia orang Kelantan. Nama glamer di kampung ialah Mat.
Jejaka yang bernaung di bawah persekutuan Gemini ini berasal dari “a very military, scientific, educated family.” Hobi masa lapangnya ialah tanya apa hobi orang, bermain sepak terajang, memasak kenduri kahwin, mengemas toilet, membaca buku hutang, tidur di kaki lima, menari makyong ketika bersiar di shopping complex, mentertawakan diri sendiri & berkenalan tak kira dengan sesiapa pun walaupun orang itu tumpang lalu depan rumah dia. Hobi sepenuh masa pula membakar sampah & menelefon bomba.
Selain daripada itu, dia suka menyendiri dengan hobi bosan seperti mengira jubin di siling, menganggar kuasa lampu mentol & mengisi borang peraduan. Dia juga suka tidur di sudut rumah untuk memotivasikan diri selain bercakap sorang-sorang & menangis dalam bilik air untuk menghilangkan tekanan. Subjek yang paling diminati ialah Gigolografi. Makanan yang paling sedap hingga menjilat jari kaki semestinya makan free & minuman kegemaran pula air. Ketinggian balak macho ini jika memakai kasut tumit tinggi ialah 173 sentimeter persegi & berat pula 124 pound sterling. Siri televisyen yang tak pernah miss walaupun satu episod ialah Pingu. Teruna yang masih berpunya ini sangat meminati majalah Maskulin & Gila-Gila. Buku pulak Fiqh Sunnah sebab dia kempunan nak jadi ustaz. Ni ada lagi pasal diz' guy, nak tahu tak yang dia ada perangai buruk macam suka patah-patahkan leher. Perghh!! Ada stail gangster la pula. Hehehehe!! Nak percaya susah, tak percaya pun takpe!
Anak kelima dari sebelas beradik ini masih teruna sunti & agak blur sikit sebab dia jenis lone ranger (suka dok sorang-sorang) & boleh dikatakan jenis yang suka habiskan masa indoor daripada outdoor. Mempunyai perwatakan yang down-to-earth & pemalu macam Bigfoot (orang datang dia lari, tengok tapak kaki dah la…). Tapi jangan tak tahu yang dia ada skill yang penuh di dada seperti kata pepatah 'tepuk dada tanya selera'. Balak sunyi sepi macam ubi kayu ini mula buat latihan hardcore, iaitu, bina badan tahap maksima & belajar semua jenis beladiri sejak umur 13 tahun lagi. Idola pula tidak ada sebab bangga dengan diri sendiri. Mamat yang memiliki IQ yang tinggi serta pandai berkata-kata macam penyair ini pada mulanya menanam impian untuk menjadi peguam tapi terpaksa melupakan cita-cita itu setelah dipaksa nenek saudaranya menjadi cikgu. Dia juga dikenali sebagai penipu yang tak berapa mahir dan berhasrat menjadi 'along' jika ada duit lebih suatu hari nanti.
Ni ekstra info untuk awek-awek frust menonggeng. Mamat ini sebenarnya sudah mempunyai awek dan tidak cukup lagi untuk menonggengkan anda semua, mamat ini juga sudah ada plan untuk berkahwin dengan aweknya yang bernama ...

Tiada ulasan: