Sabtu, 11 Oktober 2008

10 Cara Nak Jadi Romeo

1. Sederhana.
Jangan tunjuk terlalu pandai dan jangan nampakkan terlalu bodoh. Jangan tunjuk kaya dan jangan tunjuk miskin.

2. Banyak mendengar.
Jangan asyik nak bercakap. Kebanyakan perempuan, secara semula jadinya banyak mulut. Mereka tak perlukan mulut orang lain. Mereka perlukan telinga.

3. Pandai buat lawak.
Perempuan biasanya sangat pandai dalam tiga perkara, bercakap, menangis dan gelak. Mereka tak suka kita jadi penyebab mereka menangis. Tapi mereka suka kita jadi punca mereka bercakap dan gelak. Penuhi kehendak mereka.

4. Prihatin.
Mana-mana awek yang normal sentiasa mencari dua benda; perlindungan dan kasih sayang. Jadi anda kena bagi kedua-duanya. Ambil berat, rajin bertanya...sihat hari ni? dah makan? awak ok ke?... tapi jangan menyibuk.

5. Tidak kedekut.
Ini syarat utama. Murah hati. Bila dia berkenan apa-apa, jangan gostan tak tentu hala. Tunjukkan kesediaan nak membeli benda tu untuknya. Kalau tak ada duit, buat-buat macam ada, lepas tu pandai-pandailah lepaskan diri.

6. Luas pengetahuan.
Ini pun wajib. Seorang romeo kena ada banyak awek dan tiap awek mungkin datang daripada latar belakang yang berbeza. Jadi kita kena tau macam-macam perkara. Biar dapat awek yang kerja lawyer kita tak bercakap macam dia tu kerja lap meja di restoran.

7. Kurang menepati janji.
Ini lagi penting. Romeo sejati mesti pandai bermain dengan masa. Ada waktu kita muncul awal sikit daripada jam yang dijanjikan. Ada masa kita timbul lewat sikit. Biar awek tu keliru dan tak dapat membaca perwatakan sebenar kita. Nanti senang sikit nak kelentong pada masa depan.

8. Tak lurus bendul, a.k.a gatal sikit.
Sopan santun tu mustahak, tapi jangan melampau. Perempuan tak suka jantan ala-ala batang pisang. Dia orang suka yang 'kerebungan' sikit. Kalau tiap kali nak pegang tangan kita minta izin, heh, dijamin apa pun dia akan lari!
9. Sihat.
Hehe, tak ada perempuan teringin nak ber'couple' dengan orang sakit, bang. Jadi jaga kesihatan. Banyak awek pun kalau kejap lelah, kejap darah tinggi, kejap sakit dada, payah la...
10. Bijak berkata-kata, a.k.a pandai bohong...
Yang ni tak mau ulas apa-apa... faham-faham dan pandai-pandai la.