Selasa, 14 Oktober 2008

Tips Menambahkan Kasih Sayang Awek

1. Kalau nak bagi hadiah ke apa ke, jangan ‘bagi tangan’. Walau pun hari-hari jumpa, namun sebaik-baiknya pos hadiah tu. Bagi ada element of surprise. Orang perempuan ni suka sangat terkejut-kejut macam tu. Tambahan pula kalau hadiah tu sampai semasa dia sedang dikelilingi oleh kawan-kawannya. Kembang semacam, beb.

2. Kalau awek tu baru makan pancing, elakkan daripada menghadiahkan minyak wangi kepadanya. Nanti dia anggap kita perli bau badannya. Jangan bagi alat solek atau cermin, nanti dia kata kita anggap dia tak cantik. Dah tu nak bagi apa? Mudah. Fotostat IC, lesen memandu, alamat lengkap, nama mak ayah, alamat kampung halaman. Masukkan semua tu ke dalam kotak, bungkus elok-elok. Tentu dia suka. Tentu dia percaya pada anda sampai mati. Tentu lepas tu senang anda dapat apa yang dihajati. (Dan tentukan lepas tu anda tahu macam mana nak lari).

3. Kalau ke outstation atau ke mana-mana, jangan bagi tau awek waktu dan tarikh sebenar anda nak balik. Nanti buatnya terlambat dua tiga minit, mulalah belalainya bertambah panjang sejengkal dua. Yang best, anda baliklah sehari atau sejam lebih awal. Tengoklah nanti macam mana dia terjerit-jerit kegembiraan. Heh, perempuan ni kalau dia dah suka, ‘apa’ pun tak apa. To be precise, kata orang putih: ‘apa-apa’ pun tak apa.

4. Sesekali bagi la kad ke, hadiah-hadiah kecil ke secara rahsia. Maksudnya letakkan kad atau hadiah tu secara sulit di dalam bilik atau di dalam pejabat atau di dalam keretanya. Tapi pastikan la benda tu diletakkan di tempat yang dia senang jumpa. Jangan jadi macam seorang kawan tu, ada ke patut dia letakkan benda yang dijadikan bahan surprise aweknya tu di dalam stor rumahnya. Dan yang surprisenya bukan si awek, tapi bini dia!

5. Cuba panggil dia dengan panggilan yang lain daripada yang digunakan oleh orang sekelilingnya. Biar nampak special sikit. Panggillah Ayang ke, Anja ke, Angel ke, Mama ke, Honey ke. Jangan panggil Horney dah le. Nanti tiap-tiap bulan dia mengandung jenuh anda nak panjat dinding.

1 ulasan:

Adexx Boxx berkata...

salam YM cikgu....
mula2 saya tak nak bagi komen tapi di sebabkan saya rasa satu hari saya baca 4,5 kali selain blog boxxtomoi, saya nak jugak tinggal jejak walaupun nie jejak terakhir....

nice and good job...baca2 bila otak saya SANGAT2 serabut...tambah ilmu!!

tq
adex kawanbOxx